Az előre elvárt és a valóságba fojtott álmaink közötti schizma általában gyökeresen kiábrándító lehet. Szó lehet akár netes rendelésről, akár szépségszalonba szervezett látogatásról, ami a fejünkben kereken alakult, a valóságban nem ritkán csúnyán kifacsarodik. Kérdezhetnénk persze, hogy miért nem úgy sült el a berendelt állapot, ahogyan azt reméltük, vagy egyszerűen végigsírhatjuk a napot. Ám sokkal egészségesebb, ha inkább nevetünk a dolgon, bármi történjen is. Hogy ez hogyan zajlik a gyakorlatban? Itt van erre 15 példa.
„Alig bontottam ki. Még nincs is belőle lenyelve.”
„Egy látszólag megolvadt hóembert kapott a mikulás.”
„Ki akarja találni, mennyibe került ez a prémium csoki?”
„Annyiból szerencsém volt, hogy a csomagolása legalább átlátszó volt.”
„Ez az amúgy kézzel készített ékszerszett kitartóan játssza tovább a látszatot.”
„Online adtam le a rendelést, és fogalmam nincs, mi jött közbe.”
„Az, amit az oldalon láttam, és amiért fizettem, nem ugyanaz.”
„Káposztás-répás kevert salátát kértünk az étteremben.”
Nyugi bohóc.
„Eper-alakú mosolygó hóemberekkel kívántam feldobni a hangulatot…”
…de hát, ez van!
És akkor itt van még ez a csokoládé karácsonyfa.
„Úgy tűnik, Spongya Bob kicsit bénázott.”
„Azt kértem vs. amit kaptam. Remélhetőleg kedden javítják ki a hibát.”
„Egy 30 dolláros fehérjepor. Igen, pontosan azt látja, amit gondol.”