A mai világban egyre több módszer lát napvilágot, amiket azért hoznak létre, hogy átverjék és megkárosítsák az embereket.
Ebből adódóan nagyon kell vigyáznunk a mindennapokban, hogy elkerüljük ezeket a csalásokat. Most az E.ON adott ki figyelmeztetést.
Nem könnyű észre venni!
Az E.ON nevében történő átverések már régóta léteznek és egyre többen áldozatot követel.
Egyre élethűbbek, és pontosan tudják lemásolni az E.ON hivatalos leveleit.
Egy újságíró felesége nemrégiben kapott egy látszólag hivatalos E.ON e-mailt, ami valójában egy számlaértesítőnek álcázott csalás volt.
Az egyetlen intő jel az volt, hogy ezzel a névvel sosem kötöttek szerződést az E.ON-al.
Ez a levél:
„Tisztelt Ügyfelünk!
Az alábbi áramszámlákat állítottuk ki �-nnek, amiket Online ügyfélszolgálati fiókjában gyorsan és biztonságosan kiegyenlíthet.
Tájékoztatjuk, hogy papírszámla előállítása és kézbesítése átlagosan 5-7 nap. Fizesse be számláit egyszerűen, a számlaszám linkjére kattintva: Számla megtekintése.
Ha jelen levelünket követő egy héten belül nem kapja meg számláit, számlamásolatot és postai csekket a Számlázás menüben igényelhet.
Üdvözlettel:
E.ON Ügyfélszolgálat”
Mit tegyünk?
Nagyon vizsgáljuk meg, tényleg releváns-e a levél számunkra. Alaposan nézzük meg a feladót, abból szokott még kiderülni, hogy hamis levelet kaptunk.
Illetve, sose kattintsunk gyanús linkekre és ne osszuk meg a személyes adatainkat. A szolgáltatók általában nem kérnek el jelszavakat vagy személyes adatokat e-mailen keresztül.
Legyünk óvatosak!