Hasznos

10 olyan étel, amitől jobb óvakodni, a táplálkozási szakértők szerint

A táplálkozási szakértők általában a kiegyensúlyozott étrend és a rendszeres fizikai aktivitás jelentőségét hangsúlyozzák a szigorú diéták helyett. Tudjuk, hogy a fehér kenyér, bizonyos olajban sült ételek, édességek, és az üdítőitalok kerülendők, de további élelmiszerek is vannak, amelyeket célszerű inkább elkerülni.

10. Cukros joghurtok

Tejtermékek alapvetően egészségesek, de leginkább akkor, ha cukor és mű ízesítés nélkül fogyasztjuk őket. Egy cukros joghurt ritkán elfogyasztva desszertként még elfogadható, de nem tartozik az egészséges étrend alapjaihoz.

Kerülje az egyszerű zsírszegény joghurt helyett azokat, amelyek keményítőt és sűrítőanyagot tartalmaznak. Inkább ízesítse a natúr joghurtokat természetes módon, például friss gyümölcsökkel vagy fűszerekkel.

9. Rizs

A rizs tápértékét tekintve szinte azonos a kenyérrel, de még ennél is egészségtelenebb. Sok egyszerű szénhidrát található benne, amitől gyorsan elhízhatunk.

A táplálkozási szakemberek szerint a rizs fogyasztása nem tilos, de csak mértékkel ajánlott.

8. Petrezselyem

A petrezselyem túlzott használata veszélybe hozhatja egészségünket. A nem kellően hozzáértő szakácsok jobban teszik, ha nem adnak petrezselymet a salátaikhoz, majd öntöznek rá olajat, majonézt vagy tejfölt, mert a petrezselyem a 30 perces időtartam alatt kiválasztott nitritek miatt szó szerint méreggé válhat.

A petrezselymet közvetlenül a tálalás előtt adjuk hozzá az ételekhez, így megőrizhetjük a benne található értékes hozzávalókat.

7. Szószok

Tapasztalhatta már, mennyire különbözik a saját elkészítésű paradicsomszósz az üzletben kapható késztermékektől. Hasonló a helyzet a majonézzel, a tartárszósszal, a mustárral és számos más szószokkal is. Mindegyikben közös, hogy tartalmaznak cukrot.

A szakemberek ezt a jelenséget azzal magyarázzák, hogy a gyártók számára költséghatékonyabb a cukorral helyettesíteni a paradicsomot, amely természetes módon fokozza a szósz ízét. Az otthoni elkészítés során használjon olívaolajat, lenmagolajat, valódi paradicsomot és fűszereket.

6. Aszalt gyümölcsök és gyümölcs-chips

Egészséges étrendet igénylők körében egyre népszerűbbek a gyümölcshasznosítók, de sok gyártó ugyanazokon a módszereken készíti ezeket a snackeket, mint a hagyományos burgonyát: nagy mennyiségű olajban sütik őket. Emiatt a zöldség- és gyümölcschipsek pont annyi kalóriát tartalmaznak, mint a hagyományos burgonyachipsek.

A kémiai feldolgozás eredményeként ezek a termékek nagyon érzékletesen elcsábítanak. A feldolgozás továbbá megháromszorozza az eltarthatóságukat. A zöldség- és gyümölcschipseknek sajnos semmi köze nincs az egészséges ételekhez.

Mielőtt szárított gyümölcsöt vásárolna, figyelembe vegye a termék fényes színét, természetellenes ragyogását, puhaságát, és illatát. Mind ezek azt mutatják, hogy a gyümölcsöt erőteljesen feldolgozták. A hagyományos módon szárított gyümölcs nem fényes és nem puha.

5. Szőlő

Lehet, hogy ez meglepő, de a szőlő nem igazán egészséges. Édes íze miatt könnyedén el tudunk csipegetni egy nagyobb fürtöt is, ezzel viszont jóval több cukrot viszünk be a szervezetünkbe, mint szeretnénk.

A szakértők javaslatuk szerint okosan párosítsuk a szőlőt más élelmiszerekkel. Ne fogyasszuk zsíros ételekkel, hallal, friss uborkával, dinnyével, borral vagy tejjel.

4. Helytelenül elkészített hal

A hal (különösen az olajos halak) rendkívül egészségesek és a legjobb forrásai az omega-3 zsírsavaknak. A tudomány szerint a halban lévő értékes anyagokat legjobban a forralással és a sütéssel tudjuk megőrizni. Azonban az olajban sütött, füstölt és sózott halak károsak az egészségre.

3. Kukorica

Számos kutatás után a tudósok megállapították, hogy a genetikailag módosított kukorica károsítja a vízi életet, de a szárazföldi élőlényeket is. Rajtakapták, hogy a kukorica beporzásakor a génmódosított kukorica pollenje akut méreganyagot bocsát ki. Sok országban tiltották is a genetikailag módosított kukoricát.

A konzerv kukorica hasonlóképpen kerülendő, mint bármely más konzerv élelmiszer. Inkább a friss kukoricát válassza, amit főzhet vagy süthet, hogy megőrizze a hasznos összetevőit.

2. Dió- és mogyoróalapú tej

A mandula-, a kókusz-, és a brazil dióból készült tejek tartalmaznak hozzáadott cukrokat és ízesítőket, ami sok extra kalóriát is hordoz egyben. Alaposan olvassa el a címkéket a vásárlás előtt! A legjobb, ha bioboltokban vásárolja meg a növényi tejet, ahol a legkiválóbb minőségű termékeket találhatja.

1. Puffasztott rizs

Mivel a puffasztott rizsben a zsírtartalom szinte elhanyagolható, ezért sok diéta alapját képezi. Néhány évvel ezelőtt számos táplálkozási útmutatóban szerepelt, hogy helyettesítsük a kenyeret a puffasztott rizzsel.

Viszont magas a glikémiás indexe, ezért miután fogyasztottuk, gyorsan újra érzünk éhséget, így több kalóriát viszünk be, ami hozzájárul az elhízáshoz.

Bónusz: A túlzott avokádófogyasztás is egészségtelen

Az avokádóról a szakemberek azt állítják, hogy nagyon egészséges, de az is fontos, hogy magas kalóriatartalommal rendelkezik: 100 gramm avokádóban mintegy 245 kalória található, ezért nem érdemes túlzott mennyiségben fogyasztani.

Ne feledjük el, hogy csak a nyers avokádóban találhatóak a hasznos összetevők. Ha feldolgozzuk, már kevésbé egészséges. A túlzásba vitt avokádófogyasztás csökkentheti a gyulladáscsökkentő gyógyszerek hatását, valamint a vörösvérsejtek számát is.

Hozzászólások

Nincsenek hozzászólások az adott cikkhez.

Ezeket láttad már?

Szia, Mazsola vagyok a bikuci.hu honlap tulajdonosa. Az oldalamon vicces képeket, mémeket, vicceket, humoros videókat és érdekes cikkeket találsz a világról. Célom, hogy szórakoztassam honlapom látogatóit és egy kis nevetést hozzak az életükbe. Gyere és…

EZ MÉG ÉRDEKELHET

Továbbiak betöltése Betöltés...Nincs több bejegyzés.