A banki ügyfelek és alkalmazottak közötti kommunikáció néha olyan bonyolult, mintha két teljesen különböző bolygóról származó emberek próbálnák megérteni egymást. Ebből a keveredésből néha igencsak komikus vagy tragikomikus helyzetek születhetnek. Az alábbiakban összegyűjtöttünk 12 példát, amelyek bizonyítják, hogy a banki ügyintézés néha öncélúan bonyolult, néha pedig éppen olyan egyszerű, hogy az már szinte hihetetlen.
1. Fotó az ügyfélről
Új szabályozás került bevezetésre a bankomnál: minden ügyfélről fotót készítenek. Egy alkalomkor egy ügyintéző hölgy így szólt hozzám: „Kérem nézzen a kamerába, fényképet készítek Önről.” Próbáltam mókázni, így visszakérdeztem: „Mosolyognom is kéne?” Erre az ügyintézőnő ezzel a pimaszos válasszal illetett: „Van kedve mosolyogni? Hiszen éppen kölcsönt készül felvenni.”
2. Kiegészítő jövedelemforrás
Hitelkérelmén a hölgy a kiegészítő jövedelemforrás rovatban a „férj” szót tüntette fel. Alig tudtam visszafogni a nevetést, mire odáig jutottam.
3. Pénzügyi döntések
A banknál dolgozó hölgy hívott fel telefonon és megkérdezte, hogy hozok-e fontos, életre szóló pénzügyi döntéseket. „Nem”–, válaszoltam, „ilyeneket mindig az édesanyámra bízok”. Értetlenül csapta le a telefont. Pedig az édesanyám egy nagy könyvelő vállalat igazgatója, ezért mindig őt kérdezem pénzügyi kérdésekben.
4. Szerződés aláírása
Az ügyintéző szakaszosan vitte végig a szerződési felülvizsgálatot, minden egyes oldal alján alá kellett írnom a szerződést. Amikor elkezdtem olvasni az egyik részt, az ügyintéző két perc után megkérdezte kissé felháborodva: „Tényleg végig akarja olvasni az egészet?”
5. Egyedi hiteligény benyújtása
Mint banki alkalmazott, az évek során már szinte mindenféle indokkal találkoztam, amellyel ügyfelek hitelt igényeltek. A minap mégis meglepődtem. Egy férfi jött be hozzám és közölte, hogy több millió forintra van szüksége, hogy kiűzze a démonokat lányából.
6. Jelszó és felhasználónév
Az egyik ügyfél, egy szőke nő, panaszkodott nekem a bankban, hogy mindig változtatnia kell a jelszavát és a felhasználónevét. Amikor megkérdeztem, hogy mit kellene tennie, hogy ezt elkerülje, egyszerűen azt válaszoltam: „Megjegyezhetné a jelszavát és a felhasználónevét”. A nő megköszönte, majd elment.
7. Harc a részletfizetéssel
Egy férfi jött be a bankba, hogy befizesse a havi törlesztőrészletét. Miközben megközelítettem őt, alig hallhatóan mormogta: „Alávalók, disznók… hogy szakadjon rátok a mennyezet!” Amikor megkérdeztem, hogy van-e valami baj, felemelte a fejét és így válaszolt: „Jah, nem… csak éppen Angry Birds-elek a telefonomon!”
8. ATM használat
Egyszer egy idős házaspár megkért, hogy segítsek nekik pénzt felvenni az ATM-ből. Amikor a feleségnek azt mondtam, hogy írja be a PIN kódját, hangosan elkezdte felolvasni. Ekkor figyelmeztettem, hogy ezt nem szabad megtenni, mert ha valaki meghallja, akkor ellophatja a pénzét. A házaspár ekkor teljesen zavarba jött, és inkább elmentek pénz nélkül. Néhány nap múlva az idős hölgy újra bejött hozzánk egyedül, és megkérdezte tőlem: „Meg tudja változtatni nekem ezt a kódszámot? De csak csendben, nehogy meghallja valaki.”
9. Nagyi és az unoka
Egy bank előtt lejátszódott egy jelenet, ahol a nagymama és az unokája sétáltak, az unoka pedig elkezdett kiabálni: „Nagyi, be akarok menni a bankba! Nagyi, be akarok menni a bankba!” A nagyi azt mondta neki: „Melegágy, miért mennél oda? Majd ha nagy leszel, és hitelt fogsz felvenni, akkor ide fogsz jönni, jó?”. Az unoka bólogatott, majd visszakérdezett: „Fogok majd hitelt felvenni?”. „Persze, muszáj lesz”, válaszolta a nagymama, majd továbbsétáltak.
10. Kirúgva kétszer
A bank, ahol pár éve kirúgtak, most megvette azt a bankot, ahol jelenleg dolgozom, és ismét kirúgtak létszámleépítés miatt. Kezdem azt hinni, hogy csak azért vették meg ezt a bankot, hogy újra kirúghassanak.
11. Utódképzés
Egy 69 éves úr szeretett volna hitelt felvenni nálunk. A biztonság kedvéért rákérdeztem, hogy vannak-e 18 év alatti gyermekei, mire ő azt állította, hogy nemrég született egy kislánya. Teljesen meglepődtem, mire ő büszkén hozzátette: „A feleségem 35 éves, én pedig még mindig nagyon aktív vagyok.”
12. Háromszáz forint
A bankommal 300 forint maradtam adós. Azonnal felhívtam őket, és ragaszkodtam a dolog rendezéséhez. Azóta naponta többször is felhívtam őket emiatt, és teljesen kiborultak. Nem értem, hogy miért. Én csak azt szeretném, hogy megtapasztalják, milyen érzés, amikor ők csinálják pontosan ugyanezt.