Érdekességek, listákHumorHumoros listák

12 ember története a pénzintézetek abszurd világából

A banki ügyfelek és alkalmazottak közötti kommunikáció néha olyan bonyolult, mintha két teljesen különböző bolygóról származó emberek próbálnák megérteni egymást. Ebből a keveredésből néha igencsak komikus vagy tragikomikus helyzetek születhetnek. Az alábbiakban összegyűjtöttünk 12 példát, amelyek bizonyítják, hogy a banki ügyintézés néha öncélúan bonyolult, néha pedig éppen olyan egyszerű, hogy az már szinte hihetetlen.

1. Fotó az ügyfélről

Új szabályozás került bevezetésre a bankomnál: minden ügyfélről fotót készítenek. Egy alkalomkor egy ügyintéző hölgy így szólt hozzám: „Kérem nézzen a kamerába, fényképet készítek Önről.” Próbáltam mókázni, így visszakérdeztem: „Mosolyognom is kéne?” Erre az ügyintézőnő ezzel a pimaszos válasszal illetett: „Van kedve mosolyogni? Hiszen éppen kölcsönt készül felvenni.”

2. Kiegészítő jövedelemforrás

Hitelkérelmén a hölgy a kiegészítő jövedelemforrás rovatban a „férj” szót tüntette fel. Alig tudtam visszafogni a nevetést, mire odáig jutottam.

3. Pénzügyi döntések

A banknál dolgozó hölgy hívott fel telefonon és megkérdezte, hogy hozok-e fontos, életre szóló pénzügyi döntéseket. „Nem”–, válaszoltam, „ilyeneket mindig az édesanyámra bízok”. Értetlenül csapta le a telefont. Pedig az édesanyám egy nagy könyvelő vállalat igazgatója, ezért mindig őt kérdezem pénzügyi kérdésekben.

4. Szerződés aláírása

Az ügyintéző szakaszosan vitte végig a szerződési felülvizsgálatot, minden egyes oldal alján alá kellett írnom a szerződést. Amikor elkezdtem olvasni az egyik részt, az ügyintéző két perc után megkérdezte kissé felháborodva: „Tényleg végig akarja olvasni az egészet?”

5. Egyedi hiteligény benyújtása

Mint banki alkalmazott, az évek során már szinte mindenféle indokkal találkoztam, amellyel ügyfelek hitelt igényeltek. A minap mégis meglepődtem. Egy férfi jött be hozzám és közölte, hogy több millió forintra van szüksége, hogy kiűzze a démonokat lányából.

6. Jelszó és felhasználónév

Az egyik ügyfél, egy szőke nő, panaszkodott nekem a bankban, hogy mindig változtatnia kell a jelszavát és a felhasználónevét. Amikor megkérdeztem, hogy mit kellene tennie, hogy ezt elkerülje, egyszerűen azt válaszoltam: „Megjegyezhetné a jelszavát és a felhasználónevét”. A nő megköszönte, majd elment.

7. Harc a részletfizetéssel

Egy férfi jött be a bankba, hogy befizesse a havi törlesztőrészletét. Miközben megközelítettem őt, alig hallhatóan mormogta: „Alávalók, disznók… hogy szakadjon rátok a mennyezet!” Amikor megkérdeztem, hogy van-e valami baj, felemelte a fejét és így válaszolt: „Jah, nem… csak éppen Angry Birds-elek a telefonomon!”

8. ATM használat

Egyszer egy idős házaspár megkért, hogy segítsek nekik pénzt felvenni az ATM-ből. Amikor a feleségnek azt mondtam, hogy írja be a PIN kódját, hangosan elkezdte felolvasni. Ekkor figyelmeztettem, hogy ezt nem szabad megtenni, mert ha valaki meghallja, akkor ellophatja a pénzét. A házaspár ekkor teljesen zavarba jött, és inkább elmentek pénz nélkül. Néhány nap múlva az idős hölgy újra bejött hozzánk egyedül, és megkérdezte tőlem: „Meg tudja változtatni nekem ezt a kódszámot? De csak csendben, nehogy meghallja valaki.”

9. Nagyi és az unoka

Egy bank előtt lejátszódott egy jelenet, ahol a nagymama és az unokája sétáltak, az unoka pedig elkezdett kiabálni: „Nagyi, be akarok menni a bankba! Nagyi, be akarok menni a bankba!” A nagyi azt mondta neki: „Melegágy, miért mennél oda? Majd ha nagy leszel, és hitelt fogsz felvenni, akkor ide fogsz jönni, jó?”. Az unoka bólogatott, majd visszakérdezett: „Fogok majd hitelt felvenni?”. „Persze, muszáj lesz”, válaszolta a nagymama, majd továbbsétáltak.

10. Kirúgva kétszer

A bank, ahol pár éve kirúgtak, most megvette azt a bankot, ahol jelenleg dolgozom, és ismét kirúgtak létszámleépítés miatt. Kezdem azt hinni, hogy csak azért vették meg ezt a bankot, hogy újra kirúghassanak.

11. Utódképzés

Egy 69 éves úr szeretett volna hitelt felvenni nálunk. A biztonság kedvéért rákérdeztem, hogy vannak-e 18 év alatti gyermekei, mire ő azt állította, hogy nemrég született egy kislánya. Teljesen meglepődtem, mire ő büszkén hozzátette: „A feleségem 35 éves, én pedig még mindig nagyon aktív vagyok.”

12. Háromszáz forint

A bankommal 300 forint maradtam adós. Azonnal felhívtam őket, és ragaszkodtam a dolog rendezéséhez. Azóta naponta többször is felhívtam őket emiatt, és teljesen kiborultak. Nem értem, hogy miért. Én csak azt szeretném, hogy megtapasztalják, milyen érzés, amikor ők csinálják pontosan ugyanezt.

Ezeket láttad már?

[social-share total_counter_pos="leftbig"]
Szia, Mazsola vagyok a bikuci.hu honlap tulajdonosa. Az oldalamon vicces képeket, mémeket, vicceket, humoros videókat és érdekes cikkeket találsz a világról. Célom, hogy szórakoztassam honlapom látogatóit és egy kis nevetést hozzak az életükbe. Gyere és…

EZ MÉG ÉRDEKELHET