Friss tusfürdőteszt rázta meg a drogériák és diszkontláncok világát.
A német �-ko-Test vizsgálata szerint több ismert márka, köztük a Lidl és a DM sajátmárkás termékei is górcső alá kerültek.
A teszt nemcsak az összetevőket, hanem a környezettudatosságot és az ár-érték arányt is figyelembe vette, az eredmények pedig több szempontból is meglepőek lettek.
A vizsgált 35 tusfürdő közül több is kiemelkedő eredményt ért el, köztük a DM sajátmárkás Balea Fresh Energy családi tusfürdője, amely nemcsak természetes illatanyagokat tartalmaz, de csomagolásának 72 százaléka újrahasznosított műanyagból készül.
Hasonlóan jó értékelést kapott a Lidl kínálatából ismert Cien márka is, amely olcsó, de megbízható minőséget képvisel.
A teszt szerint nem kell sokat költeni ahhoz, hogy biztonságos és környezetbarát tusfürdőt használjunk. A legjobbak között ugyanis többségében a diszkontláncok olcsóbb termékei végeztek.
Nem minden termék kapott azonban dicséretet.
A Playboy tusfürdője például negatív értékelést kapott. Egy tartósan megmaradó, mesterséges illatanyag miatt, amely a szakértők szerint a természetben nehezen bomlik le.
Az �-ko-Test arra is felhívta a figyelmet, hogy a cégek kevesebb mint fele tudta igazolni a palackokhoz használt műanyag újrahasznosított eredetét.
Az eredmények rávilágítanak, hogy a fenntarthatóság egyre fontosabb szempont a fogyasztók számára, és van még mit javítani a piacon.